2007-10-01

mörker

Vart kom allt detta mörker ifrån? Inte brukade gatuljusen vara tända när jag gick hem från jobbet. Plötsligt är det bara kväll tidigt.

När jag bodde i Byn var jag mörkrädd fast jag hade inte så stora problem med att ta mig hem idag, trots mörkret. Det ser jag som en seger.
Istället förundrades jag över de vackra färgerna som skapades av alla lyktor och gatuljus. Varma inbjudande fönster och ljusshowens avspegling i ån som rinner genom Staden.
Allt kändes vackert och jag önskade så att jag haft modet och tiden att bara stå stilla och se på det.

Vackert mörker, undrar vad jag hade sagt om någon sagt till mig att jag skulle tycka det för ett år sedan? Jag skulle nog ha skrattat nervöst.

Köpte ännu mer glass på ICA idag. Kan inte låta bli. En förpackning med wienerchokladglass för 11 kr gör väl inget? (Dvs. Om man nöjer sig med en och sedan inte köper mer)
Nåja. Tänka långsiktigt kan jag göra när jag blir äldre..

Inga kommentarer: