2007-09-18

katten saboterar

Jag har satt skott från Ampellilja i vatten för att senare kunna sätta i kruka. Självklart gör jag detta för min älskade Katten, men hon verkar inte hålla med.
Katten tycker jag är knäpp som har skotten i vatten när de kan vara så roliga (goda) leksaker, så hon gör sitt bästa för att sbaotera min ansträngningar.

Jag har inte gröna fingrar ska du veta. Inte alls. Långt ifrån. Men jag tänkte göra ett försök för Kattens skull. Det visar sig att det jobbigaste med att plantera växter är att hålla Katten borta från dem. Frågan är nog inte längre om jag ger upp utan när jag ger upp.

Hemma från jobbet idag. Ska in några i min lägenhet och pyssla med något (fråga mig inte vad, det här med lägenhet är helt nytt för mig). Tyckte det var bäst att stanna hemma och kolla så ingen släppte ut Katten.

Skönt att vara ledig, men ingen sovmorgon blev det. Upp tidigt för att plocka undan lite grann och sent i säng igårkväll eftersom jag behövde diska.
Själv bryr jag mig inte om disken snart blir omdöpt till Mount Diskhög, men om någon annan ska in i lägenheten vill jag bespara dem den något läskiga synen.
Så jag diskade i två timmar och lyckades nästan halvera diskhögen.
Ungefär.

Inga kommentarer: