2007-09-21

sjuk

Jag avskyr att vara sjuk.

Jag orkar ingenting och ögonen tåras och näsan rinner. Jag känner mig bara sorglig och sitter och tycker synd om mig själv. Och så blir jag trött så tidigt.

Jag som ska få besök imorgon. Vill verkligen inte omboka.

Och på söndag ville jag hem till mina föräldrar. Hur ska man orka med resan dit om man mår så här? Och hur kul blir det om jag bara ligger ner under hela besöket. Alternativt grymtar fram något otydligt genom dimman i huvudet.

Fast samtidigt är det just hemma hos mamma och pappa som jag vill vara just nu. När jag är sjuk fysiskt orkar jag inte riktigt hålla det psykiska uppe heller.. Jag blir deppig. Rasar på något vis.
Och då vill man ju bara bli ompysslad av mamma och pappa. Eller i all fall vara någonstans där jag vet att jag är älskad oavsett rinnig näsa eller deppigt humör.

Jag avskyr att vara sjuk.

2 kommentarer:

Anonym sa...

KRYA PÅ DIG!!!

noli sa...

Tack! ^^