2007-09-20

hemleveranspizza

Har inte ork att laga något idag. Stå böjd över en spis med ryggproblem är väl inte ett drömscenario direkt. Så jag tänkte att jag skulle prova på stadsfenomenet hemleveranspizza.

Sökte på nätet och hittade två lämpliga kandidater. Ringde den första som meddelade att leveransen var fri, så den blev automatiskt vald som den bästa kandidaten.

Så nu har jag beställt en kebebpizza utan isbergssallad med pizzasallad och extra sås vid sidan av. Och jag är nervös. Är det normalt att vara nervös?

Efter att samtalet var klart satt jag och skakde ett tag. Så ska det väl inte gå till. Det är allra första gången jag beställer pizza med hemleverans. Folk anser det vara en helt normal grej, men jag går runt och är nervös. Minsta lilla ljud från trapphuset och jag springer till titthålet och spanar.

Har lagt fram pengarna, dubblade nästan priset för att få med dricks. Hur mycket är det normalt att ge i dricks? Jag hoppas jag täcker det i alla fall. Hemleverans ingick ju så det sparar jag ändå in en del på. Väl? För hemleverans ingår väl inte alltid? Eller?
Nåja, stackarn måste ju uppför fyra trappor i ett hus utan hiss, så det spelar ingen roll om dricksen är högre än normalt.

Men om dricksen är lägre än normalt då? Säger de till då?
Då får jag skämmas.
Hoppas i alla fall ett de säger till. Om jag inget får veta kommer jag fortsätta att ge dålig dricks resten av livet ju.

Borde jag ha förberett något annat än pengarna?

*nervös*

Nej, jag är inte normal.

...

Det ringer på dörren... *panik*

Inga kommentarer: