2007-09-18

katten sitter under soffan

Stackars Katten. Nu har de varit här besiktningsmännen och tittat.
Katten som är så nyfiken kunde ju såklart inte hålla sig undan, men samtidigt ville hon inte kunna fångas upp så hon sprang fram och tillbaka mellan benen på besiktningsmännen. Ett grått streck lite här och där.
När sedan en av besiktningsmännen bestämde sig för att öppna fönstret var det nog, efter det såg man henne inte mer. Utomhusljuden skrämmer när hon inte är beredd så nu sitter hon längst in under soffan.

Som alla katter låtsas hon som om det regnar när jag försöker locka på henne.
"Vad vill du, jag sitter här och filosoferar, låt mig vara"

Vanligtvis är hon inte så här. Tidigare har alla som kommit hit haft henne i knät minst en gång. Men jag antar att det väl inte hör till vanligheterna att gästerna är tre stora män som muttrar och tittar på klippskivor medan de knackar i väggar och drar i lådor.
Fast när jag lite tyst försökte förklara att
"Hon är inte skygg eller så, hon blir så här i början. Det går över om ett par minuter."
så log de lite överseende åt mig. Jag tror att de hellre tror på vad de ser än vad de hör berättas.

Soffan är tryggheten när grannen borrar i väggen och när jag dammsuger också, så jag vet av erfarenhet att hon kommer komma ut om ett par minuter i alla fall.

Inga kommentarer: